Nieuws Oktober 2010

Regal Barça-LA Lakers 92-88

In een goed gebalanceerde wedstrijd heeft het basketbalteam van Barcelona de Los Angeles Lakers verslagen. Barça spelers Navarro (25) en Mickeal (24) waren de topscoorders van de avond in een afgeladen Sant Jordi stadion (16.236 toeschouwers) waar het Blaugrana de overhand had ten opzichte van het geel van de Amerikanen.

Beide ploegen namen de wedstrijd erg serieus wat tot uiting kwam in een all stars line-up met onder andere Kobe Bryant, Odom, Artest, Fisher en uiteraard Pau Gasol (24) voor de Lakers en Ricky, Navarro, Mickeal, Fran en Morris voor Barça. De LA Lakers zijn de Amerikaanse kampioen en waren naar Barcelona gekomen om tegen de regerend Europees kampioen Regal Barça te spelen.

In de persconferentie voor de wedstrijd vertelde Kobe Bryant met plezier de voetbalwedstrijden van FC Barcelona te volgen: “Ze hebben een geweldig team en ik volg wat ze doen.” Bryant weet hoe populair de Catalaan Pau Gasol is: “Het is geweldig voor hem om thuis voor zijn fans te spelen. Ik weet dat ze hem hier een held vinden. We praten samen wel vaker over het voetbalteam van Barça dan over hun basketbalteam! Lionel Messi is de beste speler van de wereld.” Op de vraag wat de Amerikaan van Xavi en Andrés Iniesta vindt, antwoordde hij: “Ze zijn ook erg goed, maar Messi is de beste.”