Nieuws Juni 2021

Resultaten spelers FC Barcelona

Hieronder een overzicht van wat de spelers van FC Barcelona tot nu toe bereikt hebben (in willekeurige volgorde):

Sergino Dest wint met de USA de Concacaf Nations League (de league cup van Noord-Amerika) door in een zinderende finale Mexico met 3-2 te verslaan. Dest werd na een uur gewisseld maar speelde een prima partij.

Oranje (met Frenkie de Jong) had een moeizame start: 2-2 tegen Schotland. De wedstrijd tegen Georgië werd met 3-0 gewonnen. Van een juichstemming is nog geen sprake. De vraag is welk systeem de bondscoach gaat hanteren. Daarin zal in ieder geval een rol weggelegd zijn voor Frenkie. 1e wedstrijd in de poule zondag 21.00 uur tegen Oekraïne.

Martin Braithwaite wist na 18 minuten het netje te vinden in de wedstijd tegen Bosnië en Herzegovina. Eindstand 2-0. Balbezit Denemarken 70%. 629 passes tegenover 282 voor de Bosniërs. Een duidelijke overwinning dus. Succes Martin op het EK (poule: België, Finland, Rusland).

En dan Spanje: Coronabesmetting Sergio Busquets. Paniek. Geen enkele speler van de selectie deed mee tegen Litouwen. Oplossing: onder 21 speelt de vriendschappelijke wedstrijd! Nog nooit vertoond. Maar dan heb je ook blije gezichten: Mingueza mocht de hele wedstrijd meedoen en Iñaki Pena zat op de bank. En het werd een makkie: 4-0. Misschien krijgt het nog een vervolg. Spanje speelt de eerste wedstrijd tegen Zweden (maandag 14-6). Zal Mingueza meespelen?

Araújo is geselecteerd voor het elftal van Uruguay. In het kader van de kwalificatie speelde Uruguay een teleurstellende wedstrijd uit bij Venezuela: 0-0

Argentinië speelde een WK kwalificatie wedstrijd tegen Colombia. Eindstand 2-2. Messi deed de hele wedstrijd mee en Agüero zat op de bank. Argentinië kwam al snel op een 2-0 voorsprong. De Colombianen haalden er uiteindelijk een gelijkspel uit: 2-2. In de CONMEBOL league staat Argentinië nu 6 punten achter op Brazilië. Werk aan de winkel!

Frankrijk won hun laatste wedstrijd in voorbereiding op het EK met 3-0 van Bulgarije. Doelpunt van Griezmann in de 29e minuut. Griezmann speelde 66 minuten voordat hij vervangen werd door Ousmane Dembélé. Lenglet bleef op de bank. Is Frankrijk 1 van de favorieten?

Wisselende resultaten dus. Nog 2 dagen voor de aftrap. Er zullen hier en daar nog wel aanpassingen doorgevoerd moeten worden. Je zou maar bondscoach zijn!!

foto: fcbarcelona.com