Nieuws November 2015

Resultaten van de internationals

Op vrijdagavond werden diverse oefenwedstrijden gespeeld. Zo speelde Spanje in Alicante tegen Engeland. La Roja met Gerard Piqué, Marc Bartra, Jordi Alba, Sergio Busquets en Andrés Iniesta in de basis, wisten met 2-0 te winnen van de Engelsen.

Voor Turkije was Arda Turan van grote waarde in het duel met Qatar. De middenvelder was met een doelpunt en een assist de man van de wedstrijd. Turkije won het duel met 2-1.

België speelde in het Koning Boudewijn stadion in Brussel tegen Italië. De Rode Duivels kwamen al na 3 minuten op achterstand, maar wisten het duel toch met 3-1 te winnen. Thomas Vermaelen heeft deze oefenwedstrijd vanaf de bank toegekeken.

In Zuid Amerika wordt tijdens deze interlandperiode kwalificatieduels gespeeld voor het WK 2018. Chili, met Claudio Bravo in de basis, wist thuis met 1-1 gelijk te spelen tegen Colombia.

Door hevige regenval werd het duel tussen Argentinië en Brazilië een dag later gespeeld. De Argentijnen, nog zonder Lionel Messi, kwamen in de eerste helft nog wel op voorsprong door een treffer van Ezequiel Claves. In de tweede helft kwamen de Goddelijke Kanaries alsnog langszij door een goal van Lucas Lima, die de eindstand bepaalde op 1-1.