Nieuws Januari 2011

Return Copa del Rey

Vanavond staat de return Real Betis – FC Barcelona op het programma. Een week geleden werd het in Camp Nou 5-0 voor Barcelona.

Ondanks de ruime voorsprong heeft Josep Guardiola zijn volledige selectie meegenomen met uitzondering van Dani Alves en Carles Puyol en inclusief Barça B speler Marc Bartra. Puyol heeft last van zijn knie en blijft uit voorzorg achter en Alves is in de wedstrijd tegen Malaga geblesseerd geraakt aan zijn rechterkuit.

De selectie bestaande uit: Valdés, Pinto, Adriano, Milito, Piqué, Bartra, Maxwell, Abidal, Mascherano, Keita, Sergio, Iniesta, Xavi, Afellay, Jeffren, Bojan, Messi, Villa en Pedro is woensdag begin van de middag gearriveerd in Sevilla en de aftrap van de wedstrijd is om 22:00 uur in het Benito Villamarín stadion van Betis.

Josep Guardiola spreekt vol respect over de tegenstander: “We komen niet naar Real Betis om de voorsprong te verdedigen, maar om de wedstrijd te winnen. De 5-0 overwinning van vorige week zorgt voor het beste uitgangspunt ooit in de Copa del Rey, maar als het al beslist zou zijn waren we niet afgereisd naar Sevilla.” De coach heeft aan zijn spelers de volgende boodschap meegegeven: “We gaan niet de voorsprong verdedigen. Het is goed voor het elftal om deze wedstrijd serieus te benaderen.”

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere streams aan. Als iemand een betere tip heeft, schroom vooral niet die te posten op het forum!