Nieuws Juni 2012

Riverola krijgt kans bij Bologna

Martí Riverola mocht vertrekken bij FC Barcelona en gaat nu aan de slag bij Bologna FC, dat uitkomt in de Italiaanse Serie A. In de Segunda División was de middenvelder dit seizoen een vaste waarde, in 31 duels scoorde hij 5 keer. Dit wekte de interesse van de Italiaanse club. Tijdens zijn presentatie vertelde de kersverse Rossoblu: “Ik weet dat Bologna een geweldig team is en het zal niet eenvoudig zijn om een basisplaats te veroveren, maar ik ga er hard voor werken. Ik weet dat het niveau van de Serie A hoog is. Dit is voor mij een geweldige kans. Het is een uitdaging om mezelf te verbeteren als voetballer en ik zal alles geven.”

Riverola is in Nederland vooral bekend omdat hij in het seizoen 2010/11 op huurbasis zes maanden bij Vitesse voetbalde. In Arnhem werd hij een vaste waarde, speelde 15 competitiewedstrijden en scoorde twee keer. Na zijn periode bij Vitesse keerde Martí Riverola terug naar Barcelona.

Het 21-jarige talent doorliep de jeugdopleiding van FC Barcelona en haalde het eerste elftal, maar zijn doorbraak bleef uit. Hij speelde geen enkele competitiewedstrijd voor de Spaanse topclub, maar maakte wel speelminuten in de Champions League. Op 6 december mocht Riverola 12 minuten meedoen in de wedstrijd tegen BATE Borisov. Bij Bologna krijgt hij nu de kans om zich te bewijzen in een Europese topcompetitie. Het is niet bekend voor hoeveel jaar hij heeft getekend.