Nieuws Januari 2013

Roura: “Deze wedstrijd nemen we serieus”

In Camp Nou wacht donderdagavond om 21.30 uur de terugwedstrijd in de achtste finale van de Copa del Rey. Barça verdedigt een 2-0 voorsprong op Córdoba. Assistent coach Jordi Roura, die donderdagavond het stokje voor deze wedstrijd overneemt van Tito Vilanova, verwacht een lastige wedstrijd. “Er zijn voldoende voorbeelden die laten zien dat deze wedstrijden lastig kunnen zijn”, aldus de coach. “Córdoba speelt fel en heeft een aantal goede, dynamische spelers. De ploeg heeft niets te verliezen en kan dus vrijuit voetballen.” Roura legt de noodzaak van een goed resultaat uit: “We moeten de reeks overwinningen met goed en overtuigend spel niet onderbreken met een mindere wedstrijd, vooral niet met Málaga in het vooruitzicht. We moeten dit goede gevoel vast zien te houden. Daarom nemen wij deze wedstrijd ook heel serieus”, waarmee de Catalaan ook vooruitkijkt op het competitieduel tegen Málaga CF van aanstaande zondag.

Wanneer Barça de achtste finale in de Copa del Rey wint, speelt de Catalaanse ploeg weer tegen de club uit Andalusië, die dinsdagavond in het eigen La Rosaleda pas in het laatste kwart van de wedstrijd een plaats bij de laatste acht veiligstelde. Málaga versloeg SD Eibar met 4-1 nadat het eerste duel in 1-1 was geëindigd.

De selectie van Barça voor de bekerwedstrijd tegen Córdoba ziet er als volgt uit:
Victor Valdés, José Manuel Pinto, Dani Alves, Cesc Fàbregas, Carles Puyol, David Villa, Alexis Sánchez, Lionel Messi, Thiago Alcántara, Jonathan dos Santos, Javier Mascherano, Marc Bartra, Sergio Busquets, Alex Song, Jordi Alba, Martín Montoya, Adriano Correia, Cristian Tello en Sergio Roberto (van Barça B).

De wedstrijd wordt vanaf 21.25 uur uitgezonden op Sport 1. De websites fromsport.com en rojadirecta.com bieden goede livestreams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter @PenyaBarcelona volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook en Hyves van de fanclub.