Nieuws Februari 2013

Roura: “Dit team weet terug te komen”

Jordi Roura is ervan overtuigd dat FC Barcelona de nederlaag van woensdag in de Champions League al achter zich gelaten heeft en nu gefocust is op de wedstrijd tegen Sevilla. “De wedstrijd van zaterdag is belangrijk voor ons om een volgende grote stap te zetten in de competitie en weer een goed gevoel terug te krijgen. We moeten ons alleen maar richten op de wedstrijd tegen Sevilla, en niets anders. Het is waar dat we tegen Milan af en toe consistentie misten, maar die wedstrijd is gespeeld en ik wil niet meer over Milan praten tot de return aan de orde is,” aldus de assistent-coach.

Roura werd gevraagd naar de sfeer binnen de selectie na die nederlaag en legde uit: “Het is heel normaal dat we van streek waren. Het is geen goed resultaat en de spelers weten dat. Ik ben niet verbaasd dat er wat zelfkritiek kwam, maar dat wat echt belangrijk is, is hoe het team hierop reageert. Dit team weet hoe het terug moet komen en hoe sterk te zijn, en ik ben ervan overtuigd dat ze dat de aankomende wedstrijden opnieuw zullen doen.” Hij benadrukte dan ook: “Deze zaterdag zullen we weer op een hoog niveau presteren.”

Het grote nieuws van de afgelopen week ging over Éric Abidal, die van de medische staf het groene licht kreeg om zich weer beschikbaar te stellen voor het eerst team. Maar Roura legde uit dat de Fransman niet zomaar meteen ingezet wordt: “Hij zal ergens in de komende weken zijn rentree maken, want dit is een lang proces. We moeten kijken hoe het hem fysiek vergaat en wanneer hij werkelijk wedstrijdfit is. Het hangt allemaal van zijn fysieke toestand af.” Over David Villa zei Roura: “Hij heeft heel hard gewerkt deze week en biedt het team daarmee een andere optie.”

Tot slot riep Roura de fans op om zich zaterdagavond achter de spelers te scharen in het Camp Nou, ondanks het late tijdstip (22:00u) en het feit dat de temperatuur naar verwachting ver zal zakken, om het team de maximale steun te geven voor de aanstaande belangrijke wedstrijden. “Het is belangrijk voor ons dat de fans hier zijn en hun aanwezigheid zal vooral de komende wedstrijden uitermate belangrijk zijn.”