Nieuws April 2013

Roura en Pedro vol lof over Messi

Lionel Messi liet met zijn invalbeurt de wedstrijd kantelen. Na een uur spelen mocht de Argentijn eindelijk het veld in, hij had ondertussen al zijn nagels opgegeten van nerveusiteit.

"We wisten dat hij een bepaald aantal minuten kon spelen", verklaarde assistent Jordi Roura na afloop. "Als de stand nadelig zou zijn, dan zou hij spelen." En helaas was de nood aan de man, Javier Pastore had de bezoekers uit Parijs vijf minuten na rust op voorsprong gezet. Messi zorgde met zijn invalbeurt direct voor gevaar. En twintig minuten voor tijd werd dat beloond. Na een goede actie van de Argentijn kon Pedro raak schieten. De doelpuntenmaker was dan ook verheugd met de invalbeurt van Messi. "Iedereen weet natuurlijk dat hij een geweldige speler is en hij was ook meteen belangrijk. Hij was de katalysator en zorgde dat de wedstrijd kantelde. Daar moeten we hem voor bedanken."

Pedro, die de laatste tijd super in vorm is voor zowel Barça als de nationale ploeg van Spanje keek alvast vooruit naar de halve finale. 'Het maakt ons niet uit tegen wie wij loten in de halve finales, want alle overgebleven teams zijn verschrikkelijk moeilijk om tegen te spelen', aldus Pedro.