Nieuws Januari 2013

Roura: "Madrid altijd lastig"

Woensdagavond staat om 21.00 uur de heenwedstrijd in de halve finale van de Copa del Rey tussen FC Barcelona en Real Madrid op het programma. Deze wedstrijd zal gespeeld worden in Santiago Bernabéu in Madrid. Jordi Roura zal voor het eerst tijdens een Clásico aan het roer staan en heeft dinsdag voorafgaand aan de wedstrijd een persconferentie gegeven. De assistent van Tito Vilanova denkt niet dat de heenwedstrijd in de halve finale van de Copa del Rey zomaar gewonnen gaat worden door de Blaugrana’s. “Ondanks de vijftien punten voorsprong in de Primera División gaat het niet gemakkelijk worden, dit zijn altijd wedstrijden op zich. Real Madrid mist een aantal bepalende spelers maar de Koninklijke heeft een hele brede selectie met hele goede vervangers. Onder deze omstandigheden zijn ze gevaarlijk. Deze halve finale zal niet al in de heenwedstrijd worden beslist. Het zal een spannende wedstrijd worden waarbij details van doorslaggevend belang zijn”, aldus Jordi Roura.

De assistent coach vervolgt met: “Madrid is een lastige en strijdlustige tegenstander. Daarom benaderen we deze wedstrijd ook met dezelfde ambitie als in de andere competities. We proberen hetzelfde imponerende voetbal te spelen zoals we altijd al in Santiago Bernabéu hebben laten zien om zo een goed resultaat neer te zetten.”

Ondanks dat dit de eerste Clásico is waar Jordi Roura als coach langs de lijn zal staan, spelen de zenuwen geen rol. “Natuurlijk ben ik rustig. Ik sta zelf niet op het veld, daar heb ik geweldige spelers voor. Dit is gewoon weer een wedstrijd”, verklaart de Catalaanse assistent coach.

De wedstrijdselectie zal bestaan uit: Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Puyol, Adriano, Alba, Bartra, Mascherano, Xavi, Song, Busquets, Thiago, Cesc, Iniesta, Pedro, Alexis, Messi en Villa.

In de selectie die meegaat naar Madrid zit een opvallende naam. David Villa is maandagnacht vader geworden van zijn derde kind: Luca Villa González.