Nieuws December 2012

Roura tevreden over spel van Barça

Interim-coach Jordi Roura van Barça kon terugkijken op een goede avond. Real Valladolid werd eenvoudig aan de kant gezet. Door doelpunten van Xavi Hernández , Lionel Messi en Cristian Tello wonnen de Blaugranas met 1-3 bij Real Valladolid. "Het begin was voor Valladolid, maar daarna kwamen wij in de wedstrijd en eindigden we de eerste helft goed. Na rust hadden we nog vaker kunnen scoren”, aldus Roura.

Toen de spelers in de kleedkamer zaten ter voorbereiding op de wedstrijd hoorde Roura van de clubleiding dat hoofdtrainer Tito Vilanova ontslagen was uit het ziekenhuis. “We hebben het vervolgens gecommuniceerd naar de spelers, dat werd erg goed ontvangen. Het was lastig voorbereiden op deze wedstrijd, er zat veel in onze gedachten. Nu zijn we alweer stukken optimistischer. Aan de voorbereidingen hebben we niets veranderd aan wat Tito al gepland had. We hebben wel nog het één en ander besproken samen, maar zonder aanpassingen te doen. Dit was in emotioneel opzicht een bijzondere wedstrijd, vanwege alles dat deze week gebeurde”, sprak Roura.