Nieuws Februari 2014

R.Sociedad - Barça 3-1

FC Barcelona heeft de uitwedstrijd in San Sebastiaan tegen Real Sociedad verloren. In het Estadio Anoeta werd het 3-1 voor de Basken.

De eerste helft begon met een sterk Barça, maar liet alleen via Pedro een kans noteren. Al vrij snel hierna nam de thuisclub via mogelijkheden voor Sergio Canales en Carlos Vela het heft in handen. Na iets meer dan een half uur kwam de Baskische ploeg via een eigen doelpunt van Alex Song op voorsprong. In eerste instantie leek Elustondo de doelpuntenmaker, maar de treffer kwam uiteindelijk op naam van Blaugrana middenvelder Alex Song. Het Catalaanse team drong hierna nog wel aan voor de gelijkmaker. Deze kwam een paar minuten later toen Messi op de rand van het strafschopgebied uit kon halen en zo zijn 336e doelpunt in zijn 449e officiële wedstrijd scoren, wat een 1-1 ruststand betekende. In de rust kreeg Barça coach de rode kaart na aanmerkingen op de scheidsrechter, waardoor de Argentijn de tweede helft vanaf de tribune moest bekijken.

Real Sociedad begon sterk aan de tweede helft. Toch was de eerste kans voor Barça. Marc Bartra kopte na een corner op doel, maar trof geen doel. Enkele minuten later wist Griezmann de bal achter Víctor Valdés te werken. Slechts vijf minuten later was de chaos voor het Catalaanse team compleet toen Zurutuza de
3-1 binnen wist te schieten. Na deze goal wisten de Blaugrana’s geen vuist meer te maken. Ook Fàbregas en Alexis konden geen grote kansen meer creëren. Alleen Andrés Iniesta probeerde het nog van afstand, maar dit schot ging hoog over.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Montoya (73’ Alexis), Pique, Bartra, Adriano, Busquets, Song (61’ Fàbregas), Iniesta, Pedro, Messi en Neymar.

Bekijk hier de samenvatting van Sport 1