Nieuws Oktober 2019

Ruime overwinning Barça op Sevilla.

In de eerste twintig minuten tussen Barça en Sevilla, met Frenkie de Jong op de plaats van Busquets die op de bank begon, was het Sevilla die de beste kansen kreeg. Achterin was sprake van enige chaos en het optreden van Ter Stegen oogde ook niet zelfverzekerd. De kansen voor Sevilla werden echter niet verzilverd door Luc de Jong en dat zal zijn zelfvertrouwen geen goed hebben gedaan. Na zijn derde mislukte poging counterde Barça naar de 1 – 0. Middels een voorzet van Semedo belandde de bal bij Suárez die met een volley de kentering in de wedstrijd teweeg bracht. Barça zette een tandje bij en kwam binnen enkele minuten op een 3 – 0 voorsprong door doelpunten van Vidal en Dembélé. Hierna speelde Barça berekenend de eerste helft uit naar de rust.

Een ongewijzigd Barça kwam na enkele minuten in de tweede helft na balverlies van Arthur goed weg nadat Luc de Jong wederom oog in oog met Ter Stegen de bal op de paal knalde. Dit was het laatste gevaar dat Sevilla nog tot stand bracht. Barça nam het heft in handen en Sevilla kreeg er geen vat meer op. Nadat Dembélé een riante kans onbenut liet door de bal ruim over het doel te schieten, liet Messi in de 78e minuut nog eens zijn klasse zien door de bal uit een vrije trap op rand strafschop gebied in de kruising te krullen, waardoor de stand op 4 – 0 kwam. De meeste opwinding zat in het slot van de wedstrijd. De ingevallen Araújo kreeg rood voor het neerhalen van een doorgebroken speler en het tumult wat daardoor ontstond leverde nog een gele kaart voor Busquets op als ook rood voor Dembélé. Hierdoor diende Barça de laatste minuten de wedstrijd met negen man uit te spelen. Aan de stand veranderde verder niets meer en is Barça inmiddels opgeklommen naar de 2e plaats in La Liga.

Opstelling : Ter Stegen, Sergi Roberto, Piqué, Todibo (87’ Araújo), Semodo, Arthur (65’ Busquets), F. de Jong, Vidal (70’ Rakitić), Messi, Suárez, Dembélé

www.fcbarcelona.com