Nieuws Januari 2014

S. Roberto: “Ik leer veel van Xavi”

De laatste twaalf wedstrijden kreeg Sergi Roberto van zijn coach Tata Martino de kans om zijn talenten te laten zien, zowel als basisspeler als invaller. De jonge middenvelder vertelde tijdens de persconferentie, dinsdag na de training, dat hij hoopt op nog veel meer speelminuten. Roberto werkt hard om een vaste waarde te worden bij Barça.

Aan het begin van het seizoen vroeg Tata Martino aan de 21-jarige om geduld te hebben en beloofde Roberto dat de wedstrijden uiteindelijk wel zouden komen. “Ik heb geduld getoond aan de coach, die heel belangrijk is voor me, en iedere dag hard gewerkt. Ik hoop dat ik zijn vertrouwen waard ben en kan laten zien dat ik het team kan helpen door goede wedstrijden te voetballen.”

Sergi Roberto was in de persconferentie helder over dat hij na acht jaar bij FC Barcelona zeker niet van plan is om de club te gaan verlaten. Op de vraag of hij nu wel/niet de opvolger wordt van Xavi beantwoordde Roberto: “Hij is één van de beste spelers van de wereld en ik sta pas aan het begin van mijn carrière bij dit team. Er zijn maar heel weinig spelers met de kwaliteiten die Xavi bezit. Ik ben al heel erg blij als ik deels zo goed als Xavi zou kunnen worden.”

Tevens vroegen de aanwezige journalisten naar de mening van de middenvelder over het gelijkspel in het Vicente Calderón. “Het kan een belangrijk punt zijn aan het einde van het seizoen. Het is een hele zware competitie en we nemen iedere wedstrijd heel serieus. Als we de landstitel willen winnen, kunnen we ons nauwelijks puntverlies veroorloven.”

Over de aanstaande bekerwedstrijd tegen Getafe vertelde Roberto als laatste: “Ondanks de 4-0 overwinning in de heenwedstrijd, is het nog niet gedaan. In de La Liga ontmoeting op bezoek bij Getafe kwamen zij op een 2-0 voorsprong.”
FC Barcelona versloeg vlak voor kerst uiteindelijk Getafe met 2-5.