Nieuws Juli 2011

Sánchez naar Barça

De afgelopen weken werd duidelijk dat FC Barcelona graag Alexis Sánchez van Udinese wil overnemen. Sánchez was persoonlijk al akkoord met Barça alleen de clubs kwamen er nog niet uit. Volgens diverse media in Spanje zouden de clubs er inmiddels ook uit zijn, alleen is dit nog niet bevestigd door FC Barcelona. Met de transfer zou ongeveer 40 miljoen euro gemoeid zijn en er komt een oefenduel tussen beide clubs. Barça heeft een vijf jarig contract klaar liggen voor de 22-jarige Chileen, maar doordat hij op dit moment met Chili speelt op de Copa América, zal hij pas gepresenteerd worden als Chili daar is uitgeschakeld. Daarna komt Sánchez naar Barcelona om de laatste formaliteiten af te ronden en zijn contract te tekenen.

Zijn teamgenoten van het nationale team van Chili hebben Sánchez gefeliciteerd nadat het nieuws bekend werd dat clubs onderling akkoord waren. De Chileense bondcoach, Claudio Borghi, liet in een reactie weten dat hij erg trots is dat ze nu bij het nationale team een speler hebben die bij FC Barcelona speelt.

Sánchez wordt met zijn transfer naar FC Barcelona de eerste Chileen in de historie die onder contract staat bij deze club. Barça heeft in haar lange geschiedenis al spelers gehad met 37 verschillende nationaliteiten. De transfer van Sánchez naar de Europees Kampioen is een belangrijke gebeurtenis voor het Zuid-Amerikaanse land.