Nieuws Augustus 2010

Santander–Barça 0-3

Barça start in stijl met drie goals van Messi, Iniesta en Villa in El Sardinero bij Racing Santander waar oud Ajax speler Kennedy in de basis begon. Het team van Guardiola had vanaf het eerste fluitsignaal balbezit en daardoor kon Messi al binnen 3 minuten scoren op weer een pass van Iniesta. De Argentijn versnelde, brak door de verdediging heen, passeerde Henrique en vervolgens de aanstormende keeper. Henrique die net door Racing gehuurd is van Barcelona voor het seizoen.

Vlak voordat het tweede doelpunt viel, had Messi nog een goeie kans om de voorsprong te verdubbelen, maar het was Iniesta die na een half uur spelen een wonderschone goal maakte door een weggestompte bal van de keeper gelijk in de kruising te schieten zonder de bal eerst aan te nemen.

Nog geen twee minuten later kreeg Racing een penalty na een vermeende overtreding van Maxwell op Francis. Tchité nam de penalty, maar Víctor Valdés zorgde voor de redding waarmee hij weer bewees waarom hij de Zamora van 2010 is.

Na de rust ging Barcelona nadrukkelijk op zoek naar meer goals. Racing had niet veel in te brengen doordat Barça de bal rond liet gaan. Het team speelde met overtuiging en enthousiasme waardoor ze ook diverse kansen creëerde op de 0-3, zoals de door buitenspel afgekeurde goal van David Villa. In de 62e minuut kreeg Villa alsnog zijn eerste competitie doelpunt voor Barça. Messi gaf de bal aan Alves die op snelheid de verdediging van Racing langs de lijn passeerde om de bal schitterend voor te geven aan Villa die de bal venijnig inkopte.

Het laatste half uur van de wedstrijd bleef Barça de bal rondspelen waardoor de eerste drie punten een feit zijn en Real morste punten bij Mallorca, het bleef 0-0, en oud Feyenoorder Jonathan de Guzmán een goeie wedstrijd voor de thuisploeg speelde.

Opstelling: Valdéz, Alves, Piqué, Abidal, Maxwell, Sergio Busquets, Xavi (46’: Pedro), Keita, Iniesta (82’: Adriano), David Villa (78’: Bojan) en Messi.

Gerelateerd nieuws