Nieuws Januari 2013

Saviola terug in Camp Nou

Voor het eerst sinds zijn vertrek bij Barça, vijf jaar geleden, is Javier Saviola woensdag terug in Camp Nou. De huidige aanvaller van Málaga CF voetbalde na zijn vertrek bij Barça voor Real Madrid (2007/09 en Benfica (2009/12). Op de laatste dag van de transfermarkt werd Saviola in de zomer van 2012 aangetrokken door Málaga.

Javier Saviola kwam in de zomer van 2001 van River Plate in Argentinië naar FC Barcelona. De aanvaller kende in zijn eerste jaar bij het team van coach Louis van Gaal nauwelijks aanpassingsproblemen en scoorde 17 doelpunten waarmee hij als vierde eindigde in de topscorerslijst van La Liga. Hierna kreeg de Argentijn concurrentie in de aanval van Patrick Kluivert en later Samuel Eto’o en Henrik Larsson waardoor hij vooral genoegen moet nemen met invalbeurten. Toen in juni 2007 zijn contract afliep, besloot Saviola na 176 officiële wedstrijden en 73 doelpunten te vertrekken.

In Málaga heeft de voormalige Blaugrana zijn oude vorm hervonden. In twintig wedstrijden wist Saviola al vijf keer te scoren in La Liga en eenmaal in de Champions League.

De bekerwedstrijd tegen Málaga wordt woensdag vanaf 21.30 uur live uitgezonden door Sport 1. Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter @PenyaBarcelona volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook en Hyves van de Fan Club Barcelona.