Nieuws Juli 2015

Seizoenstart tegen Bilbao

De landskampioen en de bekerwinnaar plaatsen zich voor het tweeluik om de Supercopa of Spaanse Super Cup. Wanneer een club de landskampioen én de bekerwinnaar is, zoals
FC Barcelona, plaatst de verliezend bekerfinalist zich, in dit geval is dat Athletic Bilbao, voor de Super Cup.

De Spaanse voetbalbond heeft bekend gemaakt dat het eerste duel op vrijdag 14 augustus in het stadion San Mamés van Bilbao gespeeld zal worden en dat de return in Camp Nou drie dagen later volgt op maandag 17 augustus.

Bijzonder is dat het team van Luis Enrique het aanstaande voetbalseizoen ook officieel aftrapt tegen de Basken in San Mamés. Het eerste competitieduel staat gepland voor het weekend van 22/23 augustus. Athletic Bilbao wordt gecoacht door voormalige Blaugrana speler Ernesto Valverde.

De Catalanen staat gelijk een drukke eerste week te wachten met een midweekse La Liga uitwedstrijd tegen Getafe. Dit competitieduel is vervroegd naar woensdag
26 augustus in verband met het WK voor clubs in Japan. Als Champions League winnaar neemt FC Barcelona deel aan dit prestigieuze toernooi.

Zet alvast een cirkel in de agenda bij het weekend van 7/8 november 2015 en
2/3 April 2016. De Fan Club Barcelona organiseert dan de traditionele Penyabijeenkomst waarbij leden en hun introducés in spanning naar de Spaanse klassieker tegen Real Madrid gaan kijken op een groot scherm. Meer informatie over de speeldatum en locatie volgt ca. een maand voor el Clásico. Houd de website, Twitter en Facebook pagina van de fanclub in de gaten! De eerste klassieker is in het Santiago Bernabéu van de Koninklijke en de return in april wordt in Camp Nou gespeeld.

De tegenstander voor de komende editie van de Joan Gamper trofee is ook al bekend. Bij de 50e editie is AS Roma de tegenstander op woensdag 5 augustus in Camp Nou om 22:00 uur. Voor de wedstrijd zullen de spelers en technische staf van FC Barcelona worden gepresenteerd aan de fans.