Nieuws Februari 2013

Selectie Champions League bekend

Jordi Roura heeft twintig spelers opgeroepen voor de eerste wedstrijd in het Champions League tweeluik tegen AC Milan. Dinsdag zal de selectie naar Italië reizen en in Milaan trainen; woensdag staan ze tegenover de Italiaanse club in de ronde van de laatste zestien.

Maandag trainden de blaugranas met de officiële Champions League bal. Roura was in de gelegenheid om de fitheid van zowel Xavi Hernández als David Villa te checken. Xavi heeft het medische groene licht gekregen om te reizen, maar Roura en Villa hebben samen besloten dat de Spanjaard in Barcelona blijft om te trainen en weer kracht op te bouwen, nadat hij afgelopen week opgenomen werd in het ziekenhuis wegens een nierkoliek.

Adriano Correia, die last heeft van zijn rechterhamstring, werkte op de training met zijn fysiotherapeut en zal ook de wedstrijd van woensdag middag. Oier Olazábal, van Barça B, maakte de trainingsgroep compleet en is opgenomen in de 20-koppige Champions League selectie.

De voltallige selectie: Valdés, Pinto, Oier, Alves, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Iniesta, Alexis, Messi, Thiago, Mascherano, Bartra, Busquets, Pedro, Jordi Alba, Montoya, Song en Tello.

Niet in de gelegenheid om woensdag de kraker AC Milan - FC Barcelona kijken? Volg dan via het Twitter account van de Fan Club Barcelona het live verslag van de wedstrijd!