Nieuws Februari 2015

Selectie is klaar voor Bilbao

Barcelona trainde woensdag weer na een rustperiode van twee dagen, en zag hoe Real Madrid woensdagavond de inhaalwedstrijd tegen Sevilla winnend wist af te sluiten. Hierdoor bedraagt de achterstand op de koploper vier punten, maar dit weekend staan meerdere interessante affiches op het programma. Barcelona moet de reis maken naar het San Mamés waar Bilbao de tegenstander is, en de Basken zijn niet zomaar te verslaan. In Camp Nou werd het in de eerste competitiehelft 2-0 voor Barcelona, al vielen beiden goals pas in het laatste kwartier. Toen moest Neymar de rol van verlosser op zich nemen en met zijn twee goals wist Barcelona de Baskische muur te doorbreken.

Diezelfde dag mag Real Madrid op bezoek bij stadgenoot Atlético, en ook dat beloofd een beladen wedstrijd te worden. Zoals Pedro vandaag aangaf op de persconferentie is de sfeer bij Barcelona goed, al zal deze nog beter zijn wanneer Real punten zou verliezen op bezoek bij het Atlético van Simeone. Tijdens de trainingssessie van vandaag trainden Alves en Douglas apart, en meerdere spelers van Barça B mochten meetrainen van hoofdtrainer Enrique. Dit waren onder andere Munir, Sandro, Adama, Halilovic, Cámara en Samper. De selectie zal vrijdag en zaterdag nog trainen om daarna de reis naar Bilbao te maken.