Nieuws September 2018

Serg10, tien jaar na zijn debuut

Zoals Sergio Busquets het vertelt, klinkt zijn debuut alsof het gisteren had kunnen gebeuren.

"Ik was erg nerveus", herinnert hij zich, in levendig detail. Het was 13 september 2008 en Barça maakte zich klaar om Racing Santander onder ogen te zien in week 2 van La Liga. "Ik kwam erachter dat ik de dag ervoor zou beginnen. Het zou de eerste keer zijn dat ik in Camp Nou speelde.'

"Iedereen vertelde me dat ik relaxed moest zijn, omdat onze coach me al kende van Barça B," zegt Busquets, "en dat hij wist wat ik naar het team bracht."

Maar het was niet alleen comfortabel voelen met de coach die Busquets die dag hielp. "Mijn teamgenoten hebben me veel rust gebracht", zegt hij.

In de wedstrijd zelf: "We maakte gelijk in de laatste minuten, terwijl ik het mij persoonlijk heel goed herinner."

Snel vooruit naar 13 september 2018, tien jaar na de dag sinds dat onvergetelijke debuut in Camp Nou. Wat vindt 'Busi' van het decennium dat voorbij is?

"Ik had nooit gedacht dat ik zoveel titels zou winnen, en zoveel kampioenschapswedstrijden zou spelen of zoveel ongelooflijke momenten had meegemaakt."

Hier zijn de hoogtepunten van wat anderen over Busquets te zeggen hadden:

Over zijn voortgang door de jaren heen:

"Ik denk dat ik nu een veel completere speler ben. Ik heb veel games gespeeld en veel titels gewonnen. Vandaag ben ik meer volwassen en ervaren. "

Om een ​​van de belangrijkste spelers van het team te zijn:

"Je wilt altijd in het eerste team zijn en blijven." "Dat eerste seizoen speelde ik, ondanks dat ik een jonge speler was uit het reserveteam, heel veel minuten."

Over lovende woorden van Johan Cruyff na het debuut van Busquets:

"Het vervult me ​​met opwinding dat iemand zoals hij, die een tijdperk markeerde, zowel als speler als coach, zulke mooie dingen over me zou zeggen. Het is nog een reden om hard te blijven werken. "

Over zijn meest memorabele coach:

"Ik zou Pep Guardiola moeten zeggen , omdat hij me de kans heeft gegeven om dit alles te ervaren en omdat hij de coach is waar ik het langst onder gespeeld heb."

Over zijn meest memorabele speler:

"De spelers van Barça B en La Masia, zoals Pedro , met wie ik de lange reis van Masia heb gedeeld."

Foto: www.fcbarcelona.com