Nieuws Mei 2013

Sergi Gómez: “Het is een eer”

FC Barcelona maakte woensdag bekend dat naast Gerard Deulofeu ook zijn teamgenoot
Sergi Gómez zijn contract met de club heeft verlengd. De centrale verdediger van Barça B tekende op het hoofdkantoor van FC Barcelona een verbintenis tot 1 juli 2015 en de afkoopsom is vastgesteld op € 12 miljoen. Sergi Gómez voetbalde in zijn tweede seizoen bij Barça B tot nu toe 18 wedstrijden en is daarnaast een vaste waarde in het Spaanse elftal onder 21 jaar.

Bij de ondertekening waren naast de speler en zijn zaakwaarnemer namens
FC Barcelona de vice-president Josep Maria Bartomeu, directeur van Barça B,
Jordi Mestre en technisch directeur Andoni Zubizarreta aanwezig.

De 21-jarige Catalaan uit Arenys de Mar voetbalt sinds 2006 bij Barca en schreef op zijn twitter @gomez_sergi dat hij trots is om zijn contract weer te kunnen verlengen.

Aan BarçaTV vertelde Sergi Gómez: “Net als iedere speler die al als kind bij Barca kwam voetballen, is het een eer om je contract te kunnen verlengen bij de beste club ter wereld .” over zijn doelen voor de toekomst vertelde Sergi Gómez: “Ik ben hier al een lange tijd, maar ik kijk vooral vooruit. Ik hoop door hard te werken ooit in het eerste elftal te kunnen voetballen. Mijn doel is om deel uit te maken van het team dat maandag het landskampioenschap vierde. De beste voetballers ter wereld zijn bij dat team en ik kan nog veel van hen leren.”