Nieuws Januari 2013

Sergio: "Klaar voor Real Madrid”

Na de training van maandag nam Sergio Busquets, die een vaste waarde is in het elftal van Vilanova, plaats voor de persconferentie. De Catalaanse middenvelder blikte alvast vooruit op de heenwedstrijd van de halve finale in de Copa del Rey, aanstaande woensdag. “We zijn goed in vorm voor Real Madrid, maar dit zijn wedstrijden op zich”, aldus Busquets, die zijn vooruitblik vervolgde met: “het zal in de terugwedstrijd in Camp Nou worden beslist. In deze halve finale zullen we ons moeten concentreren op ons voetbal en het resultaat wat we willen bereiken, niet op de spelers die Real Madrid eventueel mist. In Madrid hebben we niets aan een gelijkspel, we willen absoluut winnen.”

Busquets reageerde tijdens de persconferentie ook op de contractverlengingen van zijn ploeggenoten bij Barça. “Xavi Hernández en Carles Puyol hebben hun contract verlengd. Beide spelers zijn voorbeelden voor me. Daar komt nog bij dat Xavi heel belangrijk is voor dit team en de manier waarop we willen spelen. Hopelijk kunnen we nog lang van zijn diensten gebruik maken”, verklaarde de Catalaanse middenvelder. De zoon van voormalig Barça keeper Carles Busquets heeft in Januari 2011 zijn contract verlengd tot de zomer van 2015 wil nog niet weg bij de FC Barcelona. “Ik heb het naar mijn zin hier en ben heel blij dat ik in dit team mag spelen”, zei Sergio Busquets.

Voor Victor Valdés, die zijn contract niet verlengd heeft, had de middenvelder een goed woordje: “Ook Valdés is een voorbeeld voor me. Hij is heel proffesioneel en serieus met de wedstrijden bezig.” De Catalaan vervolgde met: “De supporters scandeerde zijn naam in de met 5-1 gewonnen wedstrijd tegen Osasuna afgelopen zondag. Dit heeft hij wel verdiend na wat hij voor Barça heeft gedaan.”

Ook de supporters zijn speciaal voor de Catalaanse middenvelder. Busquets onderstreepte dit met: “In de halve finale van de Champions League vorig seizoen tegen Chelsea hadden we heel veel aan de supporters. Iedereen in het stadion kon zien dat we alles gegeven hebben, dat hebben de supporters ook laten blijken. We vinden het makkelijk voetballen als we weten dat de supporters achter ons staan.”