Nieuws Juni 2020

Sevilla - Barça 0-0

De blaugranas hebben in de derde wedstrijd puntverlies geleden. In en tegen Sevilla wist het team van Quique Setién niet te winnen. Het bleef zoals het begon: 0-0.

Beide ploegen begonnen sterk aan het duel. Barça liet meteen de aanvallende intenties zien, toch was de eerste grote kans voor Sevilla, waar verdediger Jules Koundé net voorlangs schoot. Diezelfde verdediger kopte de bal van de lijn nadat Lionel Messi even later een vrije trap mocht nemen. Na deze sterke openingsfase zakte het spel enigszins in. De blaugranas was wel de beste ploeg, maar kreeg geen grote kansen. Kort voor rust kreeg Luis Suárez nog een vrije trap mee, wat nog tot een klein opstootje leidde. Deze vrije trap leidde tot geen gevaar, waarna de scheidsrechter bij een stand van 0-0 floot voor de rust.

Na de rust probeerde de thuisploeg Barça een aantal keer te verrassen. Dat lukte Lucas Ocampos bijna, maar gelukkig stond Marc-André Ter Stegen goed op te letten. Het team van Quique Setién leek het heft weer snel in eigen hand te nemen. Ook in de tweede helft kregen de Catalanen maar weinig grote kansen. Wederom kreeg Messi een vrije trap te nemen, die maar ternauwernood werd gered door keeper Tomas Vacilik. In de slotfase drong Barça nog aan, maar zonder succes.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba, Lenglet, Piqué, Semedo, Busquets,
Rakitić (88’ Riqui Puig), Vidal (77’ Griezmann), Braithwaite (63’ Arthur),