Nieuws April 2011

Spannende maand april

Voor FC Barcelona is de maand april een spannende maand. Als eerste kan één van de drie prijzen gewonnen worden, namelijk de Copa del Rey. Op 20 april speelt Barça de finale tegen Real Madrid.

In de competitie is het ook nog steeds spannend. Barça heeft vijf punten voorsprong op Real. Maar in de maand april heeft Barça een paar zware uitwedstrijden. Zaterdagavond is de zware uitwedstrijd tegen Villarreal en over twee weken moet FC Barcelona naar Madrid. Tussen deze twee wedstrijden door, speelt Barça ook nog de belangrijke kwartfinale wedstrijden van de Champions League tegen Shakhtar Donetsk.

Volgens Dani Alves is de wedstrijd tegen Villarreal niet beslissend voor het kampioenschap, maar wel belangrijk. Bij winst blijft het gat met Real Madrid vijf punten en geeft de ploeg een goed signaal af naar de concurrentie. Maar hij realiseert zich ook dat elke misstap Barça heel duur zou kunnen komen te staan.

Alves is er verder van overtuigd dat Barça in ieder geval één prijs gaat winnen dit seizoen, want geen enkele prijs winnen zo volgens hem een grote teleurstelling zijn, vooral omdat Barça geweldig voetbal laat zien.