Nieuws Juli 2015

Spelers terug van vakantie

Na een break van 35 dagen keerden 13 spelers, inclusief de nieuwste aanwinst Arda Turan en drie spelers van Barça B, maandag terug naar het Ciutat Esportiva Joan Gamper trainingscomplex van FC Barcelona voor de start van de voorbereidingen op komend seizoen.

De jaarlijkse controles stonden op het programma voor Masip, Douglas, Adriano, Vermaelen, Mathieu, Rafinha, Sergi Roberto, Luis Suárez, Sandro, Munir, Halilovic, Arda Turan en Iniesta. Alle spelers kregen groen licht van het medische team van de club, net als Barça B keeper Suárez en zijn teamgenoten Samper en Gumbau.

De eerste training onder leiding van Luis Enrique volgt later deze dag om 19:00 uur.

Woensdag aanstaande keren de spelers terug naar Barcelona die met hun nationale teams weg zijn geweest, waaronder Piqué, Bartra, Rakitić, Busquets, Pedro, Alba en de speler die in juni zijn overstap naar FC Barcelona bekend maakte, Aleix Vidal. Voor hem wordt het de eerste keer dat hij zijn nieuwe teamgenoten zal ontmoeten en uiteraard ook woensdag met hen zal gaan trainen.

De overige spelers die voor hun land uit zijn gekomen bij de Copa América komen een paar dagen later terug van hun welverdiende vakantie. Claudio Bravo keepte alle wedstrijden voor Chili, waaronder de op penalty’s gewonnen finale. Onder aanvoering van aanvoerder Bravo wist Chili voor de eerste keer het toernooi te winnen. Leo Messi en Javier Mascherano speelden alle wedstrijden, inclusief de finale, voor Argentinië in de Copa América. Neymar en Dani Alves kwamen voor Brazilië uit en werden in de kwartfinale van het Zuid Amerikaanse toernooi uitgeschakeld door Paraguay.

Video: www.fcbarcelona.cat