Nieuws Oktober 2014

03-10

Sponsorovereenkomst met Gillette Latijns-Amerika

FC Barcelona heeft deze week een nieuwe sponsorovereenkomst binnengesleept. Het betreft een deal met Gillette, het merk van persoonlijke verzorgingsproducten voor mannen, tot 2017, waarbij een gelimiteerde editie van scheerapparaten op de Latijns-Amerikaanse markt zal worden uitgebracht, het ‘FC Barcelona Officiële Scheerapparaat’ met Barça-kleuren. Dit is onderdeel van de campagne van de Catalaanse club om partnerschappen aan te gaan met globale merken.

De driejarige overeenkomst werd aangekondigd tijdens een persconferentie in het Sala Roma te Camp Nou. Aanwezig was Leo Messi, de wereldambassadeur voor het merk Gillette. Hij was in het gezelschap van Antoni Rossich (algemeen directeur van FC Barcelona) en Alexandra Vegas, de CEO voor Gillette in Latijns-Amerika.

De samenwerking tussen Barça en Gillette eert iets dat beide merken met elkaar gemeen hebben: precisie. Gillette creëerde speciaal voor de samenwerking een video (zie onder), waarin gespeeld wordt met de relatie tussen het woord ‘precisie’ – waarvan de oorsprong in het Latijn ligt – en bepaalde Latijns-Amerikaanse voetballers die bekendstaan om hun precisie op het voetbalveld.

Een recente marktanalyse toonde dat FC Barcelona ongeveer zeventig miljoen supporters heeft in Latijns-Amerika. Alleen China heeft een grotere markt met 24 miljoen fans en Brazilië, met twintig miljoen.

Gerelateerd nieuws