Nieuws Juli 2012

Stem op Lionel Messi

ESPN, Amerikaanse sport tv-zender, heeft Lionel Messi genomineerd voor de ESPN Best International Athlete award. Naast de aanvaller van Barça zijn tevens Cristiano Ronaldo van Real Madrid, tennisser Novak Djokovic en golfer Yani Tseng genomineerd.

De omschrijving van Lionel Messi waarom ESPN hem genomineerd heeft: “Met zijn snelheid, wendbaarheid en kunstenaarschap met de bal heeft Lionel Messi zich niet alleen gevestigd als de erfgenaam van Diego Armando Maradona, maar ook als een van de meest dominante spelers in voetbal vandaag. In het seizoen 2011/12 werd hij de eerste speler in de geschiedenis die vijf doelpunten in een enkele Champions League wedstrijd maakte en daarnaast scoorde hij 50 doelpunten in 36 wedstrijden voor FC Barcelona in La Liga.”

Naast de award voor beste internationale sporter reikt ESPN nog 32 andere prijzen uit op 11 juli in een live awardshow van de Amerikaanse tv-zender.

Stem hier op Lionel Messi en help hem zo weer een award toe te voegen aan zijn uitpuilende prijzenkast.