Nieuws Juli 2019

Suárez 5 jaar bij Barça

Op 11 juli 2014 bereikte, FC Barcelona een akkoord met Liverpool en de transfer van Luis Suárez werd aangekondigd. Vijf jaar later, is de spits 1 van de bepalende spelers geworden van het team geworden. Luis staat 5de op de ranglijst van topscorers met 177 goals in 247 wedstrijden en heeft met Barça 13 titels gewonnen.

Het eerste seizoen was een droom voor hem: Barça won de 2de triplete in de historie van de club, met 25 doelpunten van Luis, ondanks dat hij een deel van het seizoen geschorst was. Van de 5 seizoenen dat hij voor Barça speelt was seizoen 15/16 individueel het beste voor hem. Hij scoorde 59 goals in 53 wedstrijden in een seizoen waarin Barça La Liga en de Copa won.

In 2019, behaalde de spits weer 2 nieuwe records. Eerst passeerde hij Escolà en bereikte hij de 5de plaats van op de lijst van topscorers aller tijden. Daarna schroefde hij zijn productie op tot 131 goals in La Liga, en kwam hij op gelijke hoogte met Ladislau Kubala die op de derde plaats staat.

Foto: www.fcbarcelona.com