Nieuws December 2015

Suárez dolblij bij Barça

Luis Suárez sprak met de pers in Barcelona over de voortgang van het huidige seizoen. De Uruguayaanse spits kwam tijdens de bekerwedstrijd tegen Villanovense niet in actie, maar is enorm goed op dreef. Twee doelpunten tegen Real Madrid werden razendsnel opgevolgd door twee voltreffers tegen AS Roma en vervolgens scoorde Suárez ook tegen Sociedad. De spits steekt in de beste vorm uit zijn leven, maar werd desondanks niet genomineerd voor de Gouden Bal. Ploeggenoten Messi en Neymar kwamen wel op het podium, maar Suárez zag zijn plaats ingenomen worden door Cristiano Ronaldo. Hier maalt hij echter niet om.

''Ik ben me bewust van mijn kwaliteiten. Ik ben erg blij dat er maar liefst twee van mijn ploeggenoten tot de beste drie behoren. Naar mijn mening staat Messi bovenaan met Neymar als tweede. Er zijn altijd zaken die beter kunnen bij mijzelf.'' Wanneer Suárez zich komend seizoen nog meer kan verbeteren lijkt een podiumplek bij de volgende verkiezing onvermijdelijk. Hij zal die prestaties in Barcelona willen blijven tonen, want hij geeft aan zeker niet te vertrekken in de komende tijd. ''Het heeft me enorm veel moeite gekost om hier te komen, en ik wilde altijd al naar FC Barcelona. Ik ga hier niet weg, het maakt niet uit of ze me ergens anders drie keer zo veel geld aanbieden. Ook Lionel Messi zal niet vertrekken, ik zie het gewoon niet gebeuren. Zijn talent is bovennatuurlijk.'' Suárez zal zaterdag ongetwijfeld weer aan de aftrap staan voor de wedstrijd tegen Valencia.

Foto: www.mundodeportivo.com