Nieuws Juni 2019

Suárez in Copa América

Luis Suárez doet namens Uruguay mee aan de 2019 Copa América, deze vind van 14 juni tot 7 juli plaats in Brazilïe.

Dit is voor de aanvaller zijn derde toernooi in de Copa. Hij maakte deel uit van het winnende team in 2011 en ook in 2016 toen Uruguay in de openingsronde werd uitgeschakeld. Hij mistte door zijn schorsing in 2015 het toernooi.

Suárez is de laatste speler die voor dit toernooi is bevestigd na Phillipe Coutinho en Arthur Melo (Brazilïe), Lionel Messi (Argentinië) en Arturo Vidal (Chili).

Herstellen

Begin mei onderging Suárez een kijkoperatie aan zijn rechter meniscus, welke een herstelperiode van 6 tot 8 weken vergde. Hij scoorde 25 doelpunten in 49 wedstrijden is vice-topscorer van Barça achter Lionel Messi.

Op 23 april  van dit jaar passeerde hij Ladislau Kubala met 131 LaLiga doelpunten, waarmee hij nu in de alltime lijst van topscorers op de derde plaats staat.

Foto: www.fcbarcelona.com