Nieuws September 2020

Tegenstander Joan Gamper Trofee: Elche

Op zaterdag 19 september 19.00 uur speelt FC Barcelona de strijd om de Joan Camper Trofee tegen promovendus Elche. De wedstrijd wordt gespeeld in Camp Nou. Het is alweer de 55e editie van deze wedstrijd. Het zal de laatste wedstrijd zijn voordat Barça aantreedt tegen Villarreal (27-9).

De stad Elche is een toeristisch oord aan de Costa Blanca. Veel palmbomen en twee UNESCO-erkenningen. Elche ligt in de provincie Alicante en heeft 230.000 inwoners. Elche bevat ook 2 musea en trekt elk jaar tienduizenden toeristen. Naast een stad met vele palmbomen (waaronder 1 met 7 stammen, de Palmera Imperial) is het een stad die bekend staat om de schoenenindustrie.

Elche FC is opgericht in 1923. Het speelt zijn wedstrijden in het Manuel Martínez Valero Stadion. Diverse jaren gespeeld in de Primera División en onderliggende klassen. Sinds dit jaar weer deelnemer aan La Liga. Na winst op Girona was de promotie een feit. Manager: Jorge Almirón. Net als bij Barça zijn ook de 1e wedstrijden van Elche verplaatst naar december. Elche is de eerste club uit La Liga die komt strijden om de trofee sinds 1993 (Tenerife) en 1994 (Valencia).

Het zal anders zijn dan toen omdat er nu rekening moet worden gehouden met de regels rondom Covid-19.

Laten we hopen dat we toch van een waardige wedstrijd kunnen genieten. Visca Barça!!

foto:fcbarcelona.com