Nieuws Juli 2021

Tegenvallers FC Barcelona

Afgelopen nacht 24.00 uur verviel de deadline m.b.t. transfers. Helaas, helaas, helaas. Messi heeft niet bijgetekend. De hoop was dat hij er nog een extra seizoen aan vast zou plakken. Want zeg nou zelf: we kunnen niet zonder Lionel. Officieel is Messi dus nu geen speler meer van FC Barcelona.

In principe wil Messi wel blijven maar de club beschikt niet over voldoende financiële middelen. Dat zei voorzitter Laporta. Alles heeft te maken met het Financial Fair Play system. Een UEFA handleiding zegt: er mag niet meer uitgegeven worden dan er binnen komt. Is de deur helemaal dicht? Nog niet; alle partijen zijn bezig met het vinden van een oplossing. Ook Messi; hij wil heel graag blijven. Laten we hopen dat het de goede kant op gaat.

Tegenvaller 2: de blessure van Ousmane Dembélé. De operatie aan zijn rechterknie is goed verlopen. Het herstel gaat nog 4 maanden duren. Hij mag weg bij FC Barcelona maar er is nu natuurlijk geen club die hem overneemt. In het afgelopen seizoen speelde hij 44 wedstrijden en maakte hij 11 doelpunten. Beterschap!!

foto: fcbarcelona.com