Nieuws Februari 2024

Teleurstellend gelijkspel

Dit mag natuurlijk nooit gebeuren. Thuis een gelijkspel tegen Granada, 1 na laatste in La Liga. Zeker niet als je zelf 3x scoort. Daar lag het niet aan. Natuurlijk veel geblesseerden (zie onder) maar er is vervanging genoeg.

Ter Stegen, Raphinha en Martínez keerden terug in de selectie. Het is duidelijk dat de verdediging het zwakste onderdeel van de ploeg is. Christensen uit de verdediging naar het middenveld. Koundé, Cubarsi, Martínez en Cancelo vormden de verdediging…..

2x winst voor Granada dit seizoen. Voor Barça de kans om in te lopen op Girona en weg te lopen bij Atlético. Opgepast Xavi: Granada had in 4 wedstrijden niet verloren van Barça. Ondanks een geweldige wedstrijd van Lamine Yamal (2 doelpunten) kon ook hij er niet voor zorgen (in een hectische slotfase) dat de 3 punten in Barcelona bleven.

Een schot van Lewandowski werd nog van de lijn gehaald. De gelijkmaker van Granada net voor de rust, een slecht moment. 41.901 toeschouwers konden hiervoor geen begrip opbrengen. Slecht verdedigen leidde tot een kwartier in de helft tot een doelpunt van Granada. Het zal toch niet zeker… In de 63e minuut de 2-2 door Lewandowski (assist Gúndogan).

Drama 3 minuten later: kopbal Granada, onfortuinlijk in het doel van Ter Stegen. En weer Granada op voorsprong. Hoe is het mogelijk? Doelpunt voor Barça? Helaas buitenspel. Yamal riep nog: “geef mij die bal maar” om vervolgens met een schot van buiten de 16 de 3-3 aan te tekenen. Man van de wedstrijd!!.

Scoreverloop: 14e minuut 1-0 Lamine Yamal (assist Cancelo); 43e minuut 1-1 Sánchez ;60e minuut 1-2 Pellistri ;63e minuut 2-2 Lewandowski (assist Gúndogan) ;66e minuut 2-3 Ignasi Manuel ;80e minuut 3-3 Lamine Yamal

21 februari de uitwedstrijd bij Napoli. 12 maart de thuiswedstrijd. Er moet wat veranderen wil FC Barcelona door deze ronde komen. Tussendoor nog Celta, Getafe, Athletic Club en Mallorca. Alles eraan doen om aan het einde van het seizoen niet met lege handen te staan.

Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Koundé, Cubarsi, Martínez, Cancelo (75”Raphinha), Gúndogan, Christenen (67” Lopez), Frenkie, Yamal, Lewandowski, Pedri (89”Marc Guiu)

Geblesseerden: Romeu (spier), Balde (hamstring), Roberto (achillespees), Torres (hamstring), Alonso (rug), Félix (enkel), Gavi (kruisband)

Foto: fcbarcelona.com