Nieuws Augustus 2019

Tello terug in Nou Camp

Geboren in Sabadell, en nadat hij alle jeugdelftallen had doorlopen en doorgedrongen was tot het eerste van Barça, begint Cristian Tello aan zijn derde seizoen bij Real Betis. Een seizoen waarin veel is veranderd bij Betis, beginnend met een andere trainersstaf De ex-Blaugrana erkent dat het terugkomen in Camp Nou altijd bijzonder is. In officieel interview met Barça media verteld hij waarom.

Het is je derde seizoen bij Real Betis hoe vergaat het je?

Ik voel dat met ieder seizoen wat je afsluit, je belangrijker voor het team wordt. Ik ken de spelers van dit elftal perfect, ben gesetteld bij de club en heel gelukkig. Wat vindt je van de nieuwe spelers die zijn gecontractreerd? Ik denk dat Barça altijd een club is die zich goed versterkt. Elke speler die bij de club komt is belangrijk voor de club, in het bijzonder dit seizoen waarin de spelers zijn gecontracteerd voor posities waar versterking nodig was. Mooi om te zien dat deze gedurende het seizoen worden ingepast in het elftal.En dat zij dan het elftal naar een hoger plan brengen.

Is het bijzonder om terug te keren naar Nou Camp?

Ja, heel erg, de club heeft me de kans gegeven om te debuteren in La Liga. Ik heb heel veel liefde voor Barça en heb veel waardering voor de mensen bij de club. Ik heb er veel mooie momenten meegemaakt en heb geprobeerd om daar de top te bereiken. Ik denk nog vaak terug aan de mooie momenten met Messi, Xavi, Iniesta, Puyol, Busquets en Jordi Alba Ik denk dat het heel bijzonder zal zijn om zondagavond weer terug te keren.

De wedstrijd tegen Real Betis is de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen. De aftrap vindt plaats op 9.00 CET.

Foto:www.fc.barcelona.com