Nieuws Mei 2023

Ter Stegen wil nog 4x de 0 houden

Te beginnen met de wedstrijd op zaterdagavond tegen Real Sociedad. Voor deze wedstrijd volgt er natuurlijk een huldiging van de spelers en trainers. Ook de technische en medische staf zullen gehuldigd worden. 100.000 supporters zullen het Cant del Barça zingen. Vele vlaggen en spandoeken: mes que un club! Na 4 jaar eindelijk weer een kampioenschap.

En wat voor 1: met nog 4 wedstrijden te gaan 14 punten voorsprong. Een ongekende luxe. 15 spelers wisten nog nooit met FC Barcelona het kampioenschap te behalen: Araújo, Christensen, Alonso, Koundé, Eric Garcia, Balde, Pedri, Kessié, Frenkie de Jong, Gavi, Lewandowski, Ansu Fati, Ferran Torres, Raphinha en Iñaki Peña. Kandidaat

Pichichi: Robert Lewandowski met tot nu toe 21 doelpunten in La Liga (31 in alle competities). Ik zeg: alle ballen op Robert!! En 4x de 0 voor Ter Stegen die natuurlijk een geweldig seizoen keept. Slechts 13 goals tegen.

Tegenstander zaterdagavond 21.00 uur is Real Sociedad die op een verdienstelijke 4e plaats in de ranglijst staan. Basken gaan voor niemand aan de kant. Afkomstig uit het prachtige San Sebastian. De club is opgericht op 17 september 1909. Trainer: Imanol Alguacil. Tenue: blauwwit gestreept met witte broek.

Erelijst: kampioenschappen 1981 en 1982; Segunda División kampioen in 1949, 1967 en 2020; Copa del Rey: 1909, 1987 en 2020; Supercopa: 1982; Halve finale Europacup 1 (uitgeschakeld door HSV).

San Sebastian (Spaans) of Donostia (Baskisch) ligt in het noorden van Spanje, vlakbij Frankrijk (aan de Cantabrische Zee). Een kleine 200.000 inwoners wonen aan de Golf van Biskaje.

Een prachtige stad: Paleis van Miramar, diverse festivals, een schitterende baai, vakantieoorden, vele authentieke gebouwen (o.a. een kathedraal), diverse bruggen. Helaas veel regen maar dat houdt de toeristen niet tegen: erg mooie hotels en een kuuroord.

Elk jaar vindt de internationale wielerwedstrijd Classica San Sebastián plaats. Elk jaar vind ook de wedstrijd plaats tussen FC Barcelona en Real Sociedad. Een heel lastige wedstrijd. Basken vechten tot het uiterste en dat wordt van Barça ook verwacht.

Opdracht: de nul houden en zelf scoren!

Visca Barça!!

Foto:fcbarcelona.com