Nieuws Oktober 2013

The day after

Na de winst van Barça op Real Madrid van zaterdagavond stond Andrés Iniesta Barça TV te woord. De middenvelder van de Blaugrana’s was verheugd met de overwinning tegen de Koninklijke: “Ik ben heel blij met deze winst, maar het seizoen duurt nog lang. Het is een belangrijke stap, maar niet de beslissende”, aldus Iniesta.

In de elf jaar dat El Blanquito tot de selectie van FC Barcelona behoort, heeft hij vaak tegen de Koninklijke gespeeld. “De Clásico’s hebben altijd iets extra’s . Het blijven altijd wedstrijden op zich. Beide teams hebben geweldige spelers en zijn goed op elkaar ingespeeld. Het thuisvoordeel is belangrijk”, legde Iniesta uit. “Tot een paar jaar geleden waren dit redelijk rustige wedstrijden. Persoonlijk denk ik dat deze ‘rust’ terug zal keren”, vervolgde de middenvelder.

Terugkijkend op de eerste wedstrijd tussen de twee Spaanse grootmachten van dit seizoen wist El Blanquito het volgende te melden: “Na de openingstreffer van Neymar moest Real wel aanvallen. Hierdoor ontstond er ruimte en kon Alexis in de tweede helft de beslissing brengen.” Iniesta wist de aanvallers van het Catalaanse team te complimenteren. “Neymar is heel getalenteerd. De Braziliaan heeft de snelheid en kwaliteit om verdedigers ogenschijnlijk gemakkelijk te passeren. Hierdoor krijgt het hele elftal meer ruimte.” Over de Chileense spits wist de middenvelder het volgende: “Ik gun Alexis dit doelpunt, hij heeft deze goal nodig. Het was een mooi en belangrijk doelpunt.”

Niet alleen Iniesta was positief over de aanvallers van Barça. Ook de pers in en buiten Spanje schreven positieve berichten.

Mundo Deportivo noemde het doelpunt van Alexis: “Een waar kunstwerk”

El Mundo opende met:
“Barça wint van onzeker Real Madrid”

Het Franse L’Equipe kopte:
“Neymar, de kroonprins van Camp Nou”

La Gazetta Dello Sport schreef:
“De Clásico van Neymar en Sánchez.”

De Braziliaanse krant O’Globo:
“Neymar schittert bij zijn eerste Clásico”

La Nación uit Chili berichtte:
“Alexís de held van de Clásico.”

Gerelateerd nieuws