Nieuws Mei 2013

Top 10 goals Espanyol - Barça

Zondag om 20.00 uur staat de derby van Barcelona op het programma. Barça speelt dan de lastige uitwedstrijd tegen Espanyol in het Estadi Cornellà-El Prat.

Naast de eer van de stad, staat er ook nog een record op het spel. FC Barcelona wil eindigen met honderd punten, om zo het vorig jaar gevestigde record van Real Madrid te evenaren. Barça moet dan wel zien te winnen in de derby. Een week later komt Malaga op bezoek, en dat wordt ook nog een zware kluif.

In het verleden zijn er genoeg mooie doelpunten gescoord in de derby van Barcelona. Barça TV selecteerde tien doelpunten uit de derby`s die veelal gespeeld werden in het Olímpico de Montjuïc, het stadion dat gebouwd is ter ere van de Olympische Spelen van 1992. Het is te hopen dat er ook zondag mooie doelpunten door de blaugranas worden gescoord. In het filmpje komen doelpunten voorbij van achtereenvolgens Schuster, Bakero, Stoichkov, Eusebio, Ferrer, Kluivert, Xavi, Eto'o, Iniesta en Pedro. Onze keuze valt op de tweede treffer die voorbij komt in het filmpje, de volley van José Mari Bakero. Wat is jullie favoriet?