Nieuws Januari 2018

Traditioneel ziekenhuisbezoek

Na de open training met de spelers van het eerste team ging de dag verder met het traditionele bezoek van de spelers, coachingstaf, bestuursleden en FC Barcelona Foundation-directeuren aan verschillende ziekenhuizen in de stad Barcelona.

Semedo, Rakitic, Iniesta, Vermaelen, Digne, Ernesto Valverde, Josep Maria Bartomeu en Jordi Cardoner bezochten het ziekenhuis Sant Joan de Déu; Dembélé, Paco Alcácer, Ter Stegen, Umtiti, Jon Aspiazu en Pau Vilanova bezochten het ziekenhuis Vall d'Hebron; Messi, Suárez, J.R. De La Fuente en Maria Teixidor het Sant Pau Hospital; André Gomes, Aleix Vidal, Joan Barbarà en Jordi Calsamiglia het Germans Trias i Pujol University Hospital; Jordi Alba, Sergi Roberto, J.A. Pozanco en Javier Bordas Barcelona Hospital; Cillessen, Mascherano, Edu Pons en Xavier Vilajoana het kinderziekenhuis van Barcelona; Sergio Busquets en Josep Ramon Vidal-Abarca het Parc Taulí-ziekenhuis; Rafinha, Paulinho, Antonio Gómez en Emili Rousaud de Cottolengo Padre Alegre; Denis Suárez, Piqué en Dídac Lee de Casa Ronald McDonald.

De bezoeken genereerden grote opwinding zoals altijd voor de kinderen in de verschillende ziekenhuizen in de stad. De vele zieke kinderen werden overladen met foto's en Barça-cadeaus.

Via een robot op afstand een training volgen van Barça.

De 10-jarige Gustavo uit Honduras is een patiënt in het Sant Pau-ziekenhuis in Barcelona, maar hij was toch in staat om dankzij de wonderen van de moderne technologie de open training van Barça te volgen.

De jonge FC Barcelona-fan gebruikte een afstandsbediening vanaf zijn ziekenhuisbed om zijn helden in actie te volgen. Het initiatief werd samengesteld door de oprichting van de voormalige Barça-speler Éric Abidal, de Barça Foundation en het bedrijf AWABOT, de technische drijvende kracht achter het project.

De robot is genoemd naar de eerste patiënt 'Pol' en maakt deel uit van een innovatief project van de Barça Foundation, gericht op jonge mensen onder de 18 jaar die wereldwijd aan een ernstige ziekte lijden en beperkt zijn tot thuis of in het ziekenhuis.

Deze innovatie zorgt voor virtuele ervaringen met op afstand bestuurbare robots die het kind bedient via een camera, een internetverbinding en een toetsenbord. De robot heeft twee camera's voor een vollediger beeld en heeft zeven microfoons aan de binnenkant die het omgevingsgeluid kunnen dempen. Deze actie maakt deel uit van de nieuwe strategie van de Stichting voor sociale innovatie.

Klik HIER voor de highlights van het ziekenbezoek.

Klik HIER voor de video van 'Pol' de robot.

Foto: www.fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws