Nieuws Juni 2013

Trofeu Joan Gamper op 2 augustus

De jaarlijkse vriendschappelijke Joan Gamper wedstrijd is vernoemd naar de oprichter van FC Barcelona. De Trofeu Joan Gamper geldt als de officiële opening van het voetbalseizoen voor FC Barcelona. Op dezelfde dag worden ook de spelers aan het publiek gepresenteerd en zijn er tal van festiviteiten.

Om de trofee wordt traditiegetrouw eind augustus in Camp Nou gestreden, na alle oefenduels ter voorbereiding op het 2013/14 seizoen, maar dit jaar staat het duel eerder op de wedstrijdkalender.

Toni Freixa, secretaris en woordvoerder van de
Raad van Bestuur van FC Barcelona, verklaarde dat de Joan Gamper al op 2 augustus om 21:30 uur afgetrapt gaat worden.

De tegenstander van Barça is nog niet bekend, maar Toni Freixa meldde dat mogelijk Santos FC, de oud-werkgever van Neymar, zal aantreden in Camp Nou.
De definitieve bekendmaking is afhankelijk van de toestemming voor de wedstrijd door de Confederação Brasileira de Futeboll, de Braziliaanse voetbalbond.

Na het duel stapt het team van Tito Vilanova in het vliegtuig voor oefenwedstrijden in Israël, Palestina, Thailand en Maleisië. Voor de Trofeu Joan Gamper hebben de Catalanen al in het pre-seizoen duels gespeeld tegen Lechia Gdansk,
Bayern München en Valerenga.