Nieuws Augustus 2010

Tweede trofee in een week

Woensdagavond was Pinto de man van de wedstrijd door zijn reddingen in de penaltyserie waardoor de Joan Gamper trofee in Camp Nou blijft.

Het team van AC Milan, met Klaas-Jan Huntelaar in de basis, begon rustig aan de wedstrijd. Een dominant Barcelona maakte het spel waardoor binnen 20 minuten de eerste kansen voor Villa en Zlatan. De Zweedse aanvaller passeerde de keeper van Milan, maar de goal werd wegens buitenspel afgekeurd. Pinto had een rustige avond ondanks dat Ronaldinho een vrije rol vervulde achter Huntelaar en Boriello. In de rust werden Zlatan, Abidal en Maxwell door Guardiola gewisseld voor Bojan, Alves en Thiago. Bij Milan werden vier spelers gewisseld waardoor o.a. Seedorf binnen de lijnen kwam. De tweede helft was net een minuut begonnen en David Villa scoorde de enige goal voor Barcelona op een voorzet van Adriano.

Bij de eerste echte kans voor Milan werd de mooiste goal van de avond gescoord door Filippo Inzaghi, die na een pass van Clarence Seedorf een fantastische volley benutte en maakte daarmee de stand gelijk 1-1. Hierdoor moest de druk door Barça opgevoerd worden om de winnende goal te scoren. Pedro, Thiago en Messi probeerden een doorgang te vinden in de defensie van de Italianen, maar konden niet tot scoren komen waardoor na 90 minuten een shoot-out penalty reeks nodig was.

Messi, Bojan en Thiago scoorden voor Barça en Sergio Busquets was de enige die zijn penalty miste. Voor Milan was Mario Yepes de enige die Pinto wist te passeren terwijl Clarence Seedorf, Pirlo en Jankulowski alle drie misten waardoor Barça de Joan Gamper trofee in ontvangst mocht nemen.

Klik hier voor de wedstrijdsamenvatting.