Nieuws April 2017

U komt toch ook?

Zondag 23 april is het niet alleen om 20:45 uur tijd voor dé wedstrijd tussen FC Barcelona en Real Madrid, waar natuurlijk iedere voetballiefhebber reikhalzend naar uitkijkt, maar vooral ook de penyabijeenkomst van de fanclub!!

Het is zó gezellig om met fanclub-vrienden en familieleden, onder het genot van een hapje en drankje, de Spaanse Klassieker op een groot scherm kijken! Het wordt zondag 23 april weer een gezellig fanclub-feest!

Deze keer is de penyabijeenkomst bij FC Dordrecht en het belooft weer een bijzondere blaugrana-avond te worden. Uiteraard zijn de Barça Kids Quiz en de loterij met weer tal van prachtige FCB-prijzen in het programma opgenomen.

En neem een voetbal mee, want er mag gevoetbald worden op het hoofdveld in het stadion! De catering van de ‘Schapenkoppen’ heeft een mooi Barça-buffet voor ons samengesteld dat door Catalaanse invloeden is geïnspireerd en parkeren is gratis.

Een bijzondere link tussen FC Dordrecht en FC Barcelona: Johan Cruijff en Johan Neeskens. In 1979 speelde zij met de Los Angeles Aztecs, onder de bezielende leiding van trainer Rinus Michels, een vriendschappelijke wedstrijd. De Aztecs verbleven in de zomer van 1979 in Nederland, en in dat kader werd er in Dordrecht geoefend. Johan Cruijff speelde overigens in 1982 nog een legendarische bekerwedstrijd op de Krommedijk met Ajax. De wedstrijd die met 1-0 door DS79 (de toenmalige naam van de club) werd gewonnen. Dat was de enige wedstrijd die Cruijff met Ajax dat seizoen verloor.

Namens het bestuur van de Fan Club Barcelona hierbij de uitnodiging om te komen naar onze fanclub-avond. We hopen ook uw vrienden en familieleden te mogen verwelkomen, want hoe meer Barça-fans hoe gezelliger!

Klik HIER voor aanmelden en meer informatie.