Nieuws Februari 2011

UD Almeria - FC Barcelona 0-3

FC Barcelona heeft vanavond een bijzonder makkelijke overwinning behaald op UD Almeria, waardoor het zich geplaatst heeft voor de finale van de Copa del Rey. Tegenstander hierin zal Sevilla of Real Madrid worden.

De wedstrijd van vanavond kende weinig tot geen hoogtepunten. De heenwedstrijd was immers al in een 5-0 overwinning geëindigd voor de Blaugrana's, waardoor het een onbegonnen taak war voor Almeria om het de ploeg van Guardiola nog echt lastig te maken. En eigenlijk straalde de ploeg vanaf de eerste minuut dit ook uit. Er was geen beleving of geloof bij Almeria en FC Barcelona speelde de bal vooral op het gemak rond. De 1-0 voorsprong kwam nog redelijk uit het niets. Adriano zette goed door op links en en kwam oog in oog met de keeper. Hij had de optie om de bal af te leggen op de compleet vrijstaande Afellay, maar de Braziliaan ging voor eigen succes en deed dit met verve. Hiermee was werkelijk elke illusie uit de tegenstander en speelde FC Barcelona vanaf dat moment een rustige wedstrijd.

De tweede helft was dan ook een eenrichtingsverkeer. Barcelona wist ook nog op 0-2 te komen na een fraaie kopbal van Thiago die de bal in de lange hoek boven de doelman wist te koppen. Het hoogtepunt van de wedstrijd moest nog komen. Basisspeler Afellay speelde zich in de 16 knap vrij en schoot de bal met een fraai schot in de onderhoek, buiten bereik van de doelman. Opvallend was de manier waarop de complete selectie dit doelpunt vierde, allemaal gunden ze Afellay dit persoonlijke succes.

Uiteraard gebeurde er hierna niet veel meer en was het wachten op het laatste fluitsignaal en plaatste de ploeg van Guardiola zich voor de tweede keer in drie jaar voor de finale van de Copa del Rey.

FC Barcelona : Pinto, Adriano, Busquets, Milito, Alves, Mascherano, Thiago, Keita, Afellay, Nolito, Bojan.