Nieuws December 2013

Update: herstel Afellay, Dani Alves en Messi

Lionel Messi, Dani Alves en Ibrahim Afellay zijn op de weg terug. De ene speler revalideert in Argentinië en de andere twee keerden deze week terug in Barcelona.

Messi werkt in zijn geboorteland aan zijn herstel. De aanvaller is in gezelschap van Daniel Martinez en Luis García, beide leden van het Argentijnse medische team. Messi vertrok eind november naar Argentinië om daar verder te herstellen van de hamstringblessure die hij opliep in het duel met Real Betis Sevilla. Hij traint weer met de bal, en de verwachting is dat hij in het begin van 2014 terugkeert in het basiselftal.

Dani Alves is deze week teruggekeerd op het trainingsveld. De rechtsachter trainde mee met de groep en doorstond die test met vlag en wimpel. De Braziliaan raakte in november geblesseerd aan zijn kuit toen hij op pad was met het nationale elftal. De wedstrijd tegen Villarreal van a.s. zaterdag komt nog te vroeg voor Alves. De verwachting is wel dat hij dit kalenderjaar nog in actie komt.

Ook goed nieuws voor Ibrahim Afellay. De Nederlander zat de laatste tijd (weer) in de lappenmand maar is nu op de weg terug. Afgelopen week stond hij op het veld om loopoefeningen te doen. De van PSV overgekomen middenvelder kan mogelijk verhuurd worden in de winterstop en dan is het van belang dat hij fysiek fit is. De technisch begaafde speler mist nog wel wedstrijdritme. Het zou dan ook een opsteker zijn als trainer Gerardo Martino de in Utrecht geboren speler laat spelen in de bekerwedstrijd tegen Cartagena.