Nieuws September 2013

Vader van Tata overleden

Dinsdagochtend is Jorge Martino, de vader van Tata, overleden. Dit droevige nieuws werd dinsdag tijdens de persconferentie door Sandro Rosell bekend gemaakt. Ondanks het overlijden zal de Argentijnse trainer tijdens de wedstrijd tegen Ajax gewoon op de bank zitten.  Na afloop van het Champions League duel zal hij direct naar zijn geboorteland vliegen om de begrafenis bij te wonen.

Na de mededeling van Rossel, blikte Tata Martino wel vooruit op de wedstrijd tegen Ajax. Hij heeft hoge verwachtingen van de wedstrijd tegen de Nederlandse kampioen en de trainer merkt dat het affiche veel enthousiasme geeft bij spelers en supporters.

Toch had Tata ook een compliment voor de jeugd opleiding van Ajax. Hierover zei hij: “Ze hebben een jeugd opleiding die nauwelijks verandert. Het is een team dat continu ontwikkelt en elk jaar verkopen ze hun beste spelers.”

Ook blijft Tata kritisch op zijn eigen team. De afgelopen wedstrijden zijn er in de wedstrijden wel eens fouten gemaakt en hij vind dat er nog hard moet worden gewerkt om deze fouten glad te strijken.  Tevens zei hij er achter aan: “We zijn nog steeds in een leerfase en toch zijn we al in een bevoorrechte positie dat we tot nu toe elke wedstrijd hebben gewonnen.”