Nieuws Mei 2013

Valdés dient contract bij Barça uit

Victor Valdés staat ook volgend seizoen onder de lat bij FC Barcelona. De 31-jarige keeper dient zijn contract tot 2014 uit.

De doelman verduidelijkte de beslissing om zijn contract niet te verlengen in de Ricard Maxenchs persruimte. Valdés is dankbaar dat hij al 22 jaar op de club rondloopt, 10 in de jeugdopleiding en 12 in het eerste elftal. "Ik ben gelukkig dat ik de kleedkamer heb mogen delen met de beste spelers van de wereld en de mooiste titels te hebben gewonnen. Barça heeft mij alles gegeven. Mij, en mijn familie. De rol van keeper binnen deze club is een zware rol, die verantwoordelijkheid voelde ik al vanaf jongs af aan."

Valdés die onlangs zijn 500e wedstrijd keepte voor FC Barcelona, wil nog een jaar lang het doel verdedigen van de Catalanen. "Ik denk dat er genoeg tijd is om een opvolger voor mij te vinden. Ik zal in mijn laatste seizoen het shirt van Barcelona met eer verdedigen, zoals ik vanaf de eerste dag gedaan heb."

De kans om te keepen kreeg hij in 2002 van Louis van Gaal. De doelman was echter niet altijd onomstreden maar de laatste jaren twijfelt er niemand meer aan zijn capaciteiten. "Een Barça keeper moet de beste van de wereld zijn bij één tegen één situaties. Verder moet hij heel goed mee kunnen voetballen, dat is het meest belangrijke", aldus Valdés. De Spanjaard won met Barcelona onder meer drie keer de Champions League en zes landstitels. Maar Valdés wil nog een keer het avontuur op gaan zoeken. "Ik ben dankbaar voor de aanbieding van de clubleiding, maar ik kom niet terug op het besluit om mijn contract niet te verlengen."