Nieuws Mei 2012

Valdés: “Volgend seizoen komen we sterk terug”

Na de wedstrijd tegen Real Betis waren de spelers van FC Barcelona het erover eens dat het team zich vanaf nu volledig concentreert op de allerlaatste wedstrijd van het seizoen. Víctor Valdés zei dat de ploeg gretig is en zich volop aan het voorbereiden is op de aanstaande bekerfinale. Daarbij had hij ook een optimistische boodschap voor volgend seizoen: “We hopen dat we de Beker winnen. Dit seizoen zijn er twee belangrijke titels uit onze handen geglipt, volgend jaar zullen we even sterk als altijd terugkomen.”

Na het gelijkspel tegen Betis in het Benito Villamarín (2-2) waren er felicitaties voor Valdés voor het winnen van de Zamora trofee, de prijs die gegeven wordt aan de keeper die in de competitie het minste aantal keer gepasseerd wordt. Valdés: “Ik keek er heel erg naar uit om mijn vijfde Zamora te winnen en Ramallets te evenaren. Ik heb altijd tegen hem opgekeken.”
De Catalaanse keeper vindt het belangrijker om te winnen dan om zo min mogelijk goals tegen te krijgen, maar hij ziet de trofee wel als een bekroning van het verdedigende werk van Barça. “Het heeft geen prioriteit, maar het is belangrijk voor het team om deze prijs te winnen.” Daarna benadrukte hij nog maar eens hoe jammer hij het vindt dat zijn ploeg het kampioenschap niet heeft weten te winnen.

Tot slot was Valdés lovend over Real Betis: “Het is een team dat uitstekend voetbal speelt. Beide teams hadden kansen om te scoren en uiteindelijk eindigden we in een gelijkspel.”

Hier volgt nog een aantal opmerkingen van Barça-spelers van na de wedstrijd, waarvan sommigen op Twitter:
Pedro Rodríguez: “We speelden een goede wedstrijd. Uiteindelijk is een gelijkspel slechts een resultaat. We hebben hard gewerkt om ons voorbereiden op de bekerfinale, en we zullen proberen om de titel te winnen. Het Benito Villamarín is lastig om te spelen, want de fans zitten bovenop je.”

Isaac Cuenca: “La Liga is voorbij en we zijn geëindigd met Víctor Valdés als de Zamora-winnaar van dit jaar. Nu op naar de bekerfinale.”

Cristian Tello: “We zeggen de Liga vaarwel met een 2-2 gelijkspel in Sevilla. Nu is het tijd om ons voor te bereiden op de bekerfinale. Felicitaties aan Víctor Valdés voor het behalen van de Zamora.”

Barça zal dinsdagavond trainen in het Ciutat Esportiva, en vlak daarvoor zal Sergio Busquets aanwezig zijn op de persconferentie. Overigens keerde Dani Alves niet met het team terug naar Barcelona; met toestemming van de Club zal hij zijn twee vrije dagen in Sevilla doorbrengen.