Nieuws Juli 2013

Valerenga IF - Barça 0-7

Onder het toeziend oog van de nieuwe coach Gerardo Martino heeft FC Barcelona zaterdagavond met 7-0 gewonnen van het Noore Valerenga IF.

In het Ullevaal Stadion te Oslo werd al vroeg gejuicht door de Barça fans. Alexis Sánchez wist op aangeven van Lionel Messi al in de derde minuut de bal achter keeper Hirschfeld van Valerenga te werken. Amper twee minuten later kon er nog een doelpunt worden gevierd. Deze keer wist Cristian Tello, wederom op aangeven van La Pulga, de bal in het doel te werken. De Argentijnse superspeler wist nog geen tien minuten later zelf voor de 3-0 te zorgen. Na een pass van Sergi Roberto stuurde Messi met een mooie beweging drie man op het verkeerde been voordat hij de bal fraai achter de Noorse keeper te schieten. Hierna volgden de mooie aanvallen zich in hoog tempo. Messi raakte tijdens een van deze aanvallen de paal. Ook tijdens een scrimmage lukte het zowel Alexis als Messi niet om te scoren. Kort voor rust was het uiteindelijk Jonathan dos Santos die voor de 4-0 ruststand zorgde.

Aan het begin van de tweede helft was Jean Marie Dongou in het veld gekomen voor Lionel Messi. De spits uit Kameroen maakte zijn invalbeurt al snel waar. In de eerste tien minuten na rust, scoorde Dongou twee maal, beide keren op aangeven van Alexis. Na deze goals nam Barça gas terug. Tevens kregen alle spelers van Barça B de kans om wedstrijdritme op te doen. Joan Román en Dani Nieto hadden een aantal kansen, maar wisten de bal niet achter keeper Hirschfeld van de Noorse club te werken. Uiteindelijk wist Joan Román voor de 7-0 eindstand te zorgen.

Opstelling Barça eerste helft: Pinto, Montoya, Bartra, Mascherano, Adriano, Dos Santos, Song, Sergi Roberto, Alexis, Messi en Tello

Opstelling Barça tweede helft: Oier, Kiko, Sergi Gomez, Planas, Patric, Samper, Ilie, Espinosa, Dani Nieto, Dongou, Joan Román