Nieuws Januari 2018

Valverde: Een zware test tegen Celta

FC Barcelona staat op het punt om 2018 op gang te brengen met de eerste wedstrijd van het jaar - de heenwedstrijd van de Copa del Rey tegen Celta Vigo. Uiteraard brengt dat ook Ernesto Valverde's eerste persconferentie van het jaar, en hier is een verzameling citaten van de teambaas:

Over Celta:

"Ze zijn een agressief team dat ons veel onder druk zal zetten, het zal een wedstrijd zijn tussen twee goede teams. We hebben veel respect voor hen vanwege de problemen die ze ons hebben bezorgd in Camp Nou in de competitie en ze zullen vechten om zich te kwalificeren. " "Het zal anders zijn dan de 2-2 gelijkspel omdat het niet dezelfde competitie is en deze keer is er nog een return. Het feit dat we al tegen ze hebben gespeeld, maakt ook een verschil omdat we weten hoe ze de eerste wedstrijd benaderd hebben. " "Het is een van de moeilijkste teams waar we tegenaan konden lopen omdat ze goed spelen als team en veel druk genereren. De wedstrijden die we in het vorige seizoen speelden zijn een referentie voor ons, maar minder omdat ze toen niet dezelfde coach hadden. "

Over Ousmane Dembélé:

"Het is erg belangrijk voor ons om een speler als Ousmane te laten herstellen. Hij moet zich opnieuw aanpassen, maar we zijn er zeker van dat hij een belangrijke speler voor ons zal worden. We zullen hem geleidelijk introduceren aan het team, maar hij heeft tijd nodig om zich aan te passen, zodat we de dingen op onze manier kunnen doen. "

Over Rafinha:

"Het idee is dat hij weer in het ritme van het spelen van wedstrijden komt nadat hij zo lang buitenspel is geweest."

Over het belang van de Copa:

"Welke competitie je ook speelt, je probeert het te winnen. We zijn enthousiast over de Copa del Rey en zullen er alles aan doen om het te winnen. Met zo'n grote ploeg en hoe vermoeiend het ook is, kunnen we nog steeds spelen in alle drie de grote toernooien. "

Over El Clásico:

"Het winnen van een dergelijk wedstrijd zou ons vertrouwen altijd een boost geven, maar nu is het een kwestie van helemaal opnieuw beginnen. We moeten vooruit blijven kijken. "

Foto: www.fcbarcelona.com