Nieuws Augustus 2013

Van Peace Tour naar Bangkok

Na twee drukke dagen in Palestina en Israël heeft FC Barcelona de ‘FCB Peace Tour’ tot een succesvol einde gebracht en zijn de spelers begin deze week aangekomen in Bangkok (Thailand) voor hun tour door Azië. Woensdag zullen ze het daar opnemen tegen het Thailandse nationale elftal.
In deze stad van maar liefst zes miljoen inwoners zal Barça trainingssessies met commerciële evenementen en goede doelen projecten combineren. Zo zullen ze onder andere de UNICEF kantoren in Thailand bezoeken.

Maandagmiddag zullen Gerard Piqué en Andrés Iniesta aanwezig zijn op de persconferentie, waar de Chang Champions Cup gepresenteerd zal worden. Hierna zal de ploeg trainen in het Thai Army Stadion. Ook op dinsdag en woensdag zal er getraind worden, voorafgaand aan de vriendschappelijke wedstrijd van woensdagavond. Het is overigens de tweede keer dat Barça naar Thailand afgereisd is om te voetballen.
Om kwart over twee in de middag (lokale tijd) kwam Barça ditmaal aan op een heet en benauwd Don Muang Airport. De vlucht daarnaartoe vanaf Tel Aviv duurde maar liefst tien uur en een kwartier! Naar verwachting zullen de spelers, in vergelijking met eerdere tripjes naar het Verre Oosten, niet veel last hebben van een jetlag, aangezien ze grotendeels tijdens de nacht gevlogen hebben en het tijdsverschil met Israël slechts vier uur is.

Clubpresident Sandro Rosell is niet langer aanwezig bij de ploeg. Zoals gepland is hij teruggekeerd naar Barcelona nu de twee dagen vol institutionele activiteiten – het belangrijkste van de reis naar o.a. Tel Aviv – erop zitten. Rosell vertrok in gezelschap van vicepresident Javier Faus, die de hoofdorganisator is van de Peace Tour.