Nieuws Maart 2011

Van Persie en Walcott niet in CL-return

Dinsdagavond liet Arsenal weten dat Robin van Persie zeker drie weken niet in actie zal komen wegens een knieblessure. Dat betekent dat de Nederlandse international de return leg van de Champions League, tegen Barça in Camp Nou, gedwongen moet missen.
Van Persie liep de blessure zondag op in de finale van de Carling Cup tegen Birmingham City. Het gebeurde net nadat de spits de gelijkmaker had gescoord en wat later in de wedstrijd werd hij gewisseld. De uitval van de topfitte spits is een behoorlijke domper voor het toch al teleurgestelde team; een laat doelpunt van Birmingham City in de finale betekende dat Arsenal naast de Cup greep.

In dezelfde wedstrijd hadden ook middenvelder Alex Song en verdediger Laurent Koscielny wat klachten en zij zullen in het midweekse duel om de FA Cup tegen Leyton Orient rust krijgen.

Dinsdag verkondigde Wenger tevens dat Cesc Fàbregas herstellende is van zijn blessure en dat er een kans is dat hij op tijd fit is voor de show-down in Camp Nou. Theo Walcott, daarentegen, speelt zeker niet mee; wegens een verstuikte enkel zal hij zo’n drie weken niet kunnen spelen.